Poszukiwania Wieży Maga

Spokojna kraina Khaonia od lat nie zaznała żadnych większych konfliktów. Życie tutaj płynęło sielsko, a okoliczna ludność cieszyła się beztroskim życiem. Pola co roku obficie nagradzały ciężką pracę rolników, bartnicy dostarczali słodki miód. Nic jednak nie trwa wiecznie. Sędziwy Wsadzikij, Mag, z którego imienia nikt od wieków nie ośmielił się kpić, w końcu dokonał swego żywota, a wraz z jego zniknięciem kraina straciła swą jedyną ochronę…

Autorzy: Upiur, Bjorn i wsparcie KAOS-u
Gdzie: Kielce, las na południu miasta (al. Na Stadion i okolice)
Kiedy: 7 lipca 2012, godz. 10:00
Czas trwania gry: ok. 6 godzin
Klimat / Realia: klasyczne fantasy
Mechanika: własna (szczegóły poniżej)
Ilość miejsc: 30 osób (część już wstępnie obsadzona)
Zapisy: larp@zerozero.pl

Strona www:
1) wydarzenie na Facebooku
2) temat na forum

Wprowadzenie
Spokojna kraina Khaonia od lat nie zaznała żadnych większych konfliktów. Życie tutaj płynęło sielsko, a okoliczna ludność cieszyła się beztroskim życiem. Pola co roku obficie nagradzały ciężką pracę rolników, bartnicy dostarczali słodki miód, kowal naprawiał i tworzył nowe narzędzia, a szewc klął, ile sił. Po pracy wszyscy strudzeni udawali się do swoich domostw, gdzie witała ich ciepła, rodzinna atmosfera i pełna miska strawy.

Jednak sielanka nie mogła trwać wiecznie. Sędziwy Wsadzikij, Mag, z którego imienia nikt od wieków nie ośmielił się kpić, w końcu dokonał swego żywota. Wraz z jego zniknięciem spokojna niegdyś kraina straciła swą jedyną ochronę. Niestety, nikt nie wiedział, gdzie znajdowała się posiadłość Maga, więc wieści o jego nieobecności dość późno dotarły do mieszkańców.

Mimo to spokój trwał jeszcze przez pewien czas, a naiwni chłopi łudzili się, iż nic go nie zakłóci. Jednak wieść o śmierci Wsadzikija nieoczekiwanie rozeszła się po całym kontynencie niewiele wolniej, niż plotki o pozostawionych przez niego artefaktach.

Tak oto zewsząd zjechali się do Khaonii awanturnicy i poszukiwacze przygód. Przestraszeni nagłą inwazją przybyszów, lokalni mieszkańcy zmienili się znacznie. Dotychczasowy spokój zastąpił lęk o byt swój oraz bliskich, a gościnność, niegdyś wszechobecna, odeszła bezpowrotnie.

Głównym centrum działań poszukiwaczy przygód stała się pobliska karczma, zlokalizowana w atrakcyjnym miejscu przy trakcie kupieckim. Niektórzy co bardziej zgryźliwi twierdzili, że to sam karczmarz rozpowiadał plotki o śmierci Maga, aby zwiększyć swoje obroty. Inni twierdzili, iż znał on Maga osobiście i po odnalezieniu skarbu będzie rościł sobie do niego prawa. Tak naprawdę jednak pewnym pozostawał wyłącznie fakt, iż karczmarz miał możliwości ugoszczenia przybyszów oraz posiadał chyba największą wiedzę o zaginionej wieży.

Po okolicy krążyły także pogłoski, że nie tylko karczmarz dysponował wiedzą przydatną dla poszukiwaczy przygód; podobnież lokalne plemię goblinów nie raz miało okazję spotkać się z Wsadzikijem. Świadczyć mogły o tym choćby ich nietypowo wyprostowane sylwetki. Inne pogłoski mówiły także o dwóch dziwnych jegomościach, przybyłych niedawno w te strony: druidzie Misioworze, starym przyjacielu Maga, który wrócił po kilkuletniej wycieczce do dalekich krain, oraz o mało znanym jegomościu, mającym nosić w sobie wielką urazę do Maga jeszcze z czasów wspólnych studiów w Akademii.

Tak oto poszukiwacze skarbów i przygód maści wszelkiej sposobili się w karczmie do kolejnego dnia zmagań z nadzieją, że tym razem los nagrodzi ich starania. Nic nie mogło ich powstrzymać. Przynajmniej tak im się wydawało…

Dodatkowe informacje
LARP odbędzie się w kieleckim lesie na terenach byłej jednostki wojskowej. Dla ułatwienia zbiórka graczy na skraju lasu na skrzyżowaniu ul. Szczepaniaka oraz al. Na Stadion (mapa Google), skąd przejdziemy na właściwy teren gry.

Mechanika gry wymyślona zostanie specjalnie na potrzeby gry. Będą dostępne dwie klasy postaci (wojownik i uczony) oraz prosty system ich rozwoju. Walka w czasie rzeczywistym za pomocą bezpiecznej broni. Szczegóły zostaną wyjaśnione na miejscu przed rozpoczęciem gry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *