Zlot Arda 2013

160x600

Gdzie: Łącza, koło Rudzińca Gliwickiego.
Kiedy: 16-20 sierpnia 2013

Strona zlotu: arda.org.pl

O Zlocie Arda
Zlot Arda jest spotkaniem fanów twórczości J.R.R. Tolkiena, który od dziesięciu lat gromadzi na kilka dni w jednym miejscu osoby z różnych zakątków Polski. Podczas tego wydarzenia, każdy ma możliwość przeniesienia się do krain Śródziemia i wcielenia w postacie walczących po stronie Wolnych Plemion czy też Sił Ciemności. Zlot Arda w 2013 roku będzie spotkaniem szczególnym. Z okazji jubileuszu dziesięciolecia konwentu, planowane są liczne atrakcje dla uczestników, jak i kilka zmian wprowadzonych do gry terenowej.

Termin i przebieg Zlotu
Zlot odbędzie się w dniach 16-20 sierpnia 2013. Pierwszy wieczór będzie poświęcony integracji wewnętrznej plemion. Przez kolejne dwa dni trwały będą terenowe gry fabularne. Na czwarty dzień przewidziane są konkursy, warsztaty, prelekcje, panele dyskusyjne oraz ogólna integracja uczestników. Ostatni dzień przeznaczony będzie na odjazdy z terenu Zlotu.

Lokalizacja Zlotu
Zlot Arda 2013 odbędzie się na terenie hufca ZHP położonego w miejscowości Łącza, koło Rudzińca Gliwickiego (pomiędzy Gliwicami a Kędzierzynem-Koźle).
Na terenie hufca znajduje się duży obszar namiotowy oraz miejsce na ognisko. Dostępne są także toalety, a kotłownia zapewni ciepłą bieżącą wodę. Dookoła ośrodka przeważa bukowy las, przez który płynie mała rzeka, ale nie brak też iglaków czy młodych brzóz. Za lokalną atrakcję uważa się dwa małe oczka wodne, powstałe po wydobyciu piasku. Kolejną atrakcją jest zbiornik wodny pod nazwą „Żabiok”, w którym będzie możliwość schłodzenia się w upalne dni

Rozgrywka
Do tej pory uczestnicy Zlotu Arda dołączali do wybranych przez nich Plemion, w ramach których wystawiane były oddziały uczestniczące w grze terenowej. W tym roku postanowiliśmy dokonać zmiany, która pozwoli wszystkim osobom na czerpanie większej satysfakcji z zabawy, a zarazem sprawi, że uczestnictwo w grze podczas Zlotu będzie można potraktować bardziej elastycznie.
X Zlot Arda w zakresie gier terenowych rezygnuje z podziału na Plemiona, zamiast tego wprowadzając znane z innych konwentów terenowych Frakcje. Są to grupy bohaterów, których łączy wspólna historia, zadanie lub motywacja. Może to być pojedynczy oddział elfów patrolujący granice królestwa, grupa kupców, rzemieślników, która przybywa na targ lub niecodzienna banda krasnoludów, chcących odzyskać swoje królestwo pod górą.
Frakcje są przygotowywane przede wszystkim z myślą o samej fabule gier terenowych, tak by stworzyć grupy najlepiej pasujące do czasu i miejsca akcji. W ten sposób możliwe jest przygotowanie interesujących i wciągających scenariuszy, które będą osadzone w niezwykłych realiach Śródziemia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *