Hejnał Nocy: Prolog

ed7281de85a6623749fadedef7b00544

Kraków to przeklęte miasto, gdzie nawet Rodzina błądzi w mroku tajemnic i rzeczy niezwykłych. Stare ulice wydają się tętnić własnym życiem, zupełnie jakby posiadały duszę. To miasto kontrastów. Puby i akademiki pełne młodych ludzi, czczących nowoczesne wartości a potem ginących w wyścigu szczurów. Obok nich żyje starzejące się konserwatywne pokolenie, nie rozumiejące pośpiechu i zawsze znajdujące czas na herbatę. Pogańskie rytuały na kopcu Kraka obok pełnych wiernych kościołów katolickich. Wyludniony z Żydowskiej społeczności Kazimierz. Kraków – Miasto Umarłych Królów. Czy jesteś gotów doświadczyć tutaj swojego Requiem?

Autor: Michał „Samalai” Ladra, Tomasz „Kijek” Warhoł
Gdzie: Kraków, Steamland (ul. Dietla 64)
Kiedy: 3 września (sobota), 17:00
Realia: Wampir: Requiem, Kraków
Klimat: Danse Macabre, Mistycyzm/Legendy
Mechanika: Mind’s Eye Theatre
Ilość miejsc: bez limitu
Zapisy: wypełniamy formularz
Składka: 5 zł (na cele marketingowe Stowarzyszenia) 

Facebook: odwiedź wydarzenie

Zapowiedź:

Całożerca był wiecznie głodny. Niesamowite pragnienie nie zostało ugaszone nawet przez śmierć, zadaną mu przez legendarnego Dratewkę. Krakowska Rodzina zawsze obawiała się Wawelu, wiedząc, że symbol miasta – Smok – był zarazem tarczą, jak i przekleństwem, mogącym pochłonąć nieumarłą społeczność. Wiecznie oczekiwał nowych ofiar. Jednak wszystko wskazuje na to, że to ta mityczna istota przez wieki czyniła Kraków bezpiecznym sanktuarium. Podmiot Olofaga, twierdzący, iż to w ich żyłach płynie krew samego Całożercy, trzymał jak dotąd potwora w ryzach, równocześnie roszcząc sobie prawo do tronu oraz tytułu Króla.

Rytuały miasta należą do krwawych i brutalnych, są jednak koniecznością. Lancea Sanctum przewodzi im bez jakiegokolwiek wahania, nie słysząc żadnego słowa sprzeciwu od sprawującego władzę Invictus.  Inne zgromadzenia nie mają dostatecznych wpływów, by oponować – dotyczy to również Kręgu Wiedźm, który stanowi silną opozycję wobec władzy, z którą toczy zimną wojnę. Milczenie pogan może mieć jednak inne źródło.

Niektórzy mówią, że to cisza przed burzą. Zbyt wiele dzieje się w pobliżu Kopca Kraka…

Coraz bardziej widać, że Mur Tradycji się zapada. Lada moment runie strzaskany gniewem buntu. Przez miasto przetacza się zbyt duża ilość obcych, a wśród nich nie brakuje takich, których nie sposób nazwać ludźmi. Wkrótce nastanie czas nowego pokolenia, nie znającego tajemnic miasta, stąpającego po starym bruku po omacku. To pokolenie poniesie pochodnie rewolucji.

Informacje:

1. Oficjalnie pierwszy sezon dramy rozpocznie się we wrześniu, prawdopodobnie pod koniec miesiąca. W wakacje odbędą się, w zależności od zainteresowania, jedna lub dwie gry wprowadzające w świat oraz klimat Krakowa (by Night), w Nowym Świecie Mroku. Większość z postaci będę narzucona wtedy odgórnie – będą to głównie starsi Krakowa, ale też ich sługi.

2. Będzie to też czas, aby dopracować Wasze postacie, ich historię (wraz z aktualnymi wątkami), motywację (co dla postaci jest ważne, co trzyma ją przy człowieczeństwie, jaką rolę obejmuje w Krakowskim Danse Macabre), charakter, zrobić spotkania zgromadzeń oraz rozpisać je mechanicznie. Szablon oraz zasady kreowania postaci pojawią się w przyszłym tygodniu.

3. Głównym tematem gry będzie mistycyzm związany z tajemnicami i legendami Krakowa. Nie zabraknie jednak wątków związanych z Człowieczeństwem, Requiem, Danse Macabre (czyli ukochaną przez wszystkich polityką) czy też związanych z śmiertelnym życiem postaci. Chcemy skupić się na głębi postaci, ich naturze potwora oraz wątkach osobistych. Planujemy też poruszać tematy krążące dookoła religijności, przemocy oraz seksualności – na co proszę zwrócić uwagę, zgłaszając się do gry.

4. Będziemy grać raczej młodymi wampirami (do 100 lat), acz nie wykluczamy też kilku starszych. Chcielibyśmy również, żeby postaci oraz zgromadzenia wyraźnie wpasowywały się w nastrój i koncepcję miasta. Z miłą chęcią przyjmiemy również postaci Ghouli oraz Blood Dolls (tego typu postaci nie będą poszkodowane mechanicznie).

4. Można kontynuować postaci z Hejnału Nocy organizowanego przez Bodvara.

5. Gra czasem będzie się działa równocześnie w kilku miejscach na raz, albo będzie zakładała przemieszczanie się. Zakładamy takie miejsca, jak Steamland, La Habanę oraz okolice Wawelu… jak i inne. Wszystko zależy od okoliczności. Formalnie większość odsłon będzie odbywało się w miejscach dostępnych dla nieświadomych śmiertelnych, stąd też będzie nacisk na Maskaradę.

6. Wszyscy gracze dramy będą mieli możliwość zakupu w Steamlandzie że zniżką (dużą) kilku rodzajów czerwonych win… oraz soku porzeczkowego! Nie pozwolimy Rodzinie chodzić głodnej.

7. Dla fanów Warhammera i dramy W cieniu Drakenhoffu, nie martwcie się: drama rusza planowo w październiku, jak zapowiadałem.

8. Z wdzięcznością przyjmiemy gracza, który byłby także tekściarzem dramy. Korzystaliśmy głównie z jego pomocy w przypadku potrzeby opisania jakiejś klimatycznej notki dotyczącej Świata Mroku oraz samej dramy.

9. Planowana jest współpraca z Rzeszów by Night oraz, mam nadzieję, z innymi miastami.

10. Informacje o mieście będą pojawiały się w różnych odstępach czasu, w formie notek oraz mikro-opowiadań. Osoby, które grały w Hejnał Nocy organizowany przez Bodvara, mogą spodziewać się wielu podobieństw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *