Kraków by Night: Hejnał Nocy XXXIV

 

Podtytuł: Wierni poddani

Kraków to przeklęte miasto, gdzie nawet Rodzina błądzi w mroku tajemnic i rzeczy niezwykłych. Stare ulice wydają się tętnić własnym życiem, zupełnie jakby posiadały duszę. To miasto kontrastów. Puby i akademiki pełne młodych ludzi, czczących nowoczesne wartości a potem ginących w wyścigu szczurów. Obok nich żyje starzejące się konserwatywne pokolenie, nie rozumiejące pośpiechu i zawsze znajdujące czas na herbatę. Pogańskie rytuały na kopcu Kraka obok pełnych wiernych kościołów katolickich. Wyludniony z Żydowskiej społeczności Kazimierz. Kraków – Miasto Umarłych Królów. Czy jesteś gotów doświadczyć tutaj swojego Requiem?

Autor: Michał „Samalai” Ladra, Agnieszka Ladra
Gdzie: Dom Polonii, Rynek Główny 14.
Kiedy: 15 lutego (sobota), 10:00.
Realia: Wampir: Requiem, Kraków
Klimat: Danse Macabre, Mistycyzm/Legendy
Mechanika: Mind’s Eye Theatre
Zapisy: krakowbynight@larpownia.pl

Składka: preferowana składka 20 zł.

Z racji większej kwoty, chętnie przyjmiemy wcześniejszą płatność na numer konta:

Agnieszka Ladra
07 1140 2004 0000 3902 7924 8149

Facebook: odwiedź wydarzenie
Strona projektu: odwiedź

Hejnał Nocy IV Sezon – Wprowadzenie:

Zapowiedź:

Niniejszym, z woli Jego Królewskiej Mości Nieumarłego Króla Polski wzywa się wszystkich członków Krakowskiej Rodziny oraz ich świt, do przybycia na Królewski Bal dnia 15.02.2020, podczas którego odbędzie się najważniejsza uroczystość dla wszystkich członków społeczności. Rozkazem naszego suwerena, od każdego członka naszej społeczności wymaga się by złożył Królowi hołd i wierność przyrzekł. Miejsce i czas podane zostanie osobną drogą, z powodów bezpieczeństwa oraz wymaganej dyskrecji.

Podpisano,
Chórmistrzyni

Mimo trudności z dostarczeniem tejże wiadomości, co wiązało się z dalszym brakiem Harpii Królewskiej, ostatecznie ta dotarła do uszu wszystkich krakowskich spokrewnionych – mimo, że do poniektórych niemal w ostatnim, akceptowalnym momencie. Nie miało to jednak dużego znaczenia, poza faktem nie posiadania zbyt długiego czasu na reakcję oraz przygotowania. Zaproszeni byli wszyscy przedstawiciele Rodziny wraz ze świtą, których nazwiska wymieniono, co najprawdopodobniej miało oznaczać, że zjawią się na nim wszyscy wtajemniczeni Klubu Dżentelmenów. Każdy przy tym zdawał sobie sprawę z faktu, że odmówienie Tronowi mogło łączyć się z dużymi konsekwencjami, bacząc na to, co było pretekstem do świętowania. To niezwykłe spotkanie miało mieć ogromne znaczenie dla Rodziny – z rozkazu Króla bowiem, ugiąć kolana mieli wszyscy Spokrewnieni będący obywatelami miasta, niezależnie od tego, czy ich wierność względem tronu była niezachwiana i nie budząca wątpliwości, czy wręcz przeciwnie.

  • jeżeli ktoś mimo to ma problem z fabularnym uzasadnieniem dostania się na bal, zapraszamy do kontaktu,
  • jeżeli ktoś nie jest w stanie pojawić się fizycznie na odsłonie, również prosimy o kontakt – mamy szereg rozwiązań pozwalających uniknąć konsekwencji dla postaci za brak obecności na Hołdzie

Królewski bal miał się odbyć w niezbyt rzucającym się w oczy miejscu, z zachowaniem jednak odpowiedniego splendoru: Dom Polonii na Rynku Głównym 14 umiał uszanować dyskrecję gości, a nadto znajdował się na terytorium Domeny Królewskiej. Formalnym gospodarzem pozostaje Król, chociaż nie jest spodziewany na samej uroczystości. Osobą zaś, która będzie czyniła honory względem tronu pod względem wszelakiej organizacji, zgodnie z zaproszeniem, pozostawała Chórmistrzyni Konstancja Trubecka, wcześniej znana jako Branicka.

O samym Hołdzie też należało powiedzieć parę słów. Ważne jest nie tylko to, że na polecenie Króla Rajcy zarządzili, iż każdy Spokrewniony zegnie kolano – mówiło się zarazem mniej oficjalnie, że Egzekutor dostał prawo ukarania każdego, kto miałby czelność wypowiedzieć Tronowi posłuszeństwo. Podczas ceremonii wyznaczono również kolejność, względem której:

  1. Pierw przed tronem klęka Herold.
  2. Następnie przed tronem klękają Seneszalowie (bez udziału Sekretarzy).
  3. Rodzina Królewska ma honor złożyć hołd na ręce Seneszala jako pierwsza.
  4. Potem czyni to Invictus, kolejno Lancea Sanctum, następnie Krąg Wiedźmy i na samym końcu Ordo Drakul. Wewnętrzna struktura należy już do wewnętrznych ustaleń Zgromadzeń, ważnym jest jednak to, że dla zachowania płynności ceremonii, wszyscy członkowie danego ugrupowania uczynią pokłon wspólnie.

Czy jednak wszystkich zadowoli forma rytuału? Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach, a Hołd może się okazać pretekstem do większych lub mniejszych rozgrywek politycznych, aby skorzystać z okazji i podkreślić swój status i znaczenie.

  • Rodzina – spis najważniejszych faktów historycznych, praw, funkcji oraz postaci.
  • Mapa domen Krakowa, z zaznaczeniem ciekawych miejsc. Uwaga! Na mapie pojawiła się nowa kategoria, p.t. „Pojawienie się nowych?”, która wskazuje o plotkach na temat nowych obecności. Punkty zawierają opisy o symptomach, na podstawie których stworzono domniemanie, iż ktoś się tam pojawił.

Wieści:

Bal nie był jedynym znaczącym wydarzeniem z punktu widzenia Rodziny. Największe znaczenie ma wciąż nie poprawiająca się pogoda. Wręcz przeciwnie. Pogoda kilkukrotnie sięgnęła temperatury minus piętnastu stopni, a mrozy pokroju minus dziesięciu stawały się coraz bardziej normą. Z drugiej strony, trudno uznać takie temperatury za skrajnie niebezpieczne, gdyż podobne zdarzały się już nie raz w historii. Problemem okazało się raczej całkowite nieprzygotowanie miasta do podobnych okoliczności.

Jednym z dziwniejszych wydarzeń, które ostatnimi czasy podano do mediów, była tak zwana „Masakra w Cyrku”, do której doszło na terenie Przewozu, gdzie ze swoimi wozami stacjonowała podróżna trupa. Wedle doniesień, przebywające pod opieką obsługi zwierzęta ogarnął amok, w wyniku czego wszyscy pracownicy cyrku zostali stratowani, pogryzieni albo rozszarpani. Podejrzewa się użycie niebezpiecznych narkotyków i szuka się sprawcy, ale na ten moment nie ma poszlak.

Co ciekawe, naukowcy łączą to wydarzenie z odtrutymi już Bagrami. Służby dokonały karkołomnych starań, aby zalew nadawał się do użytku. Zaleca się jednak, by nie korzystać z niego jeszcze przez okres trzech miesięcy.

Kolejnym istotnym wydarzeniem było spektakularne włamanie do Muzeum Historyczno-Misyjnego Księży Misjonarzy przy ul. Stradomskiej 4. W wyniku kradzieży zaginęły liczne manuskrypty, księgi oraz dzieła sztuki, które znajdowały się w obiekcie. Śledztwo w tej sprawie dopiero rozpoczęto. Zwraca się uwagę na to, że większość nagrań wskazuje na obecność włamywacza w obiekcie, nie udaje się jednak go zidentyfikować w żaden sposób.

Jednak największym problemem, z którym boryka się miasto, są nasilające się walki gangów na terenie Nowej Huty. Coraz częściej dochodzi tam do napaści, strzelanin, walk oraz morderstw, a nie raz przypadkowymi ofiarami stają się cywile. Policja, początkowo skupiająca się na obserwacji, dokonała kilku skutecznych interwencji i aresztowań, a w sprawę ponoć zamieszała się Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Rząd zapowiada, ze do końca miesiąca problem w mieście zostanie rozwiązany i znowu zapanuje spokój.

No i jakby przekór tym wszystkim poważnym informacjom, przy Tauron Arena, z okazji targów wędkarskich, zawisły banery firmy Voss BSE, kojarzonej z pewnością przez cześć Spokrewnionych.

Plan spotkania:

  • 10:00 | Zbiórka, przebieranie się, ogarnianie sali – będzie nam udostępniona szatnia, w której będziecie mogli zostawić kurtki, torby i wszystkie przeszkadzające rzeczy. Mimo, że jest ona zamknięta w budynku, nie będzie jednak ona miała szatniarza, dlatego nie zalecamy zostawiania tam cennych rzeczy.
  • 11:00 | Start gry – powitanie gości przez Chórmistrzynię oraz Herolda. Polonez na wstęp uroczystości (do tańca zapraszamy wszystkich gości, nie jest on jednak obowiązkowy).
  • 11:30 – 14:45 | Właściwa część balu, występy artystyczne, czas na rozmowy oraz pomniejsze uroczystości.
  • 15:00 | Hołd – informacje o jego przebiegu zostaną podane bliżej terminu larpa.
  • 16:30 | Przewidywany koniec larpa.
  • 16:30-17:30 | Sprzątanie.
  • 18:00+ | Afterparty w R’lyeh Cafe, ul. Kurniki 3.

Fabularne przesunięcie czasowe zakłada dziewięć godzin później, niż jest to realnie. Bal więc zaczyna się dla naszych postaci o godzinie dwudziestej, a kończy o pierwszej trzydzieści. Kluczowym momentem jest oczywiście hołd, który odbywa się o północy.

W miarę możliwości planujemy grube zasłony w oknach.

Uwagi i logistyka:

Konwencja: Bal Maskowy. Zwyczajowo maski ściąga się o północy, czyli tuż przed hołdem. Biorąc pod uwagę małą ilość czasu, jaką postać gracza mogła mieć (wybór pozostawiamy danym graczom), można przyjść bez spełniania wymogów formalnych – nie będzie się wyproszonym, ale rzecz jasna postać może spotkać się z komentarzami, co może stać się częścią symulacjonistycznej fabuły. Czasem jednak warto pomyśleć, czy nie nakręcicie w ten sposób sobie i innym ciekawego wątku.

Miejsce gry to Dom Polonia znajdujący się pod adresem Rynek Główny 14. Łatwo znaleźć duży szyld miejsca. Po wejściu przez bramę idzie się cały czas prosto, dzięki czemu dociera się do znajdującej się wewnątrz szatni, w której będziecie mogli zostawić kurtki, torby i wszystkie przeszkadzające rzeczy. Mimo, że jest ona zamknięta w budynku, nie będzie jednak ona miała szatniarza, dlatego nie zalecamy zostawiania tam cennych rzeczy.

Do naszej dyspozycji będzie duża Sala Arkadowa. Oprócz niej, chociaż z sugestią zachowania tam spokoju, będziemy mogli korzystać z korytarza ze schodami oraz z mniejszej salki bocznej. Nie będziemy więc ograniczeni do jednej sali, pod warunkiem, że poza samą Salą Arkadową będziemy zachowywać się nienagannie.

Zachęcamy do zapoznania się ze zdjęciami sali.

Z naszej strony zapewniamy kieliszki. Każdy przynosi sobie wino lub inne trunki wedle uznania. Bardzo ważne jest jednak to, aby zachować umiar. Osoby pijane będą wypraszane z gry. Od popijawy mamy afterparty.

Afterparty odbędzie się w R’lyeh Cafe, ul. Kurniki 3. Mamy zarezerwowaną jedną salkę na wyłączność już od godziny 18:00, można tam się więc udać zaraz po zakończeniu gry. Tam też zrobimy podsumowanie odsłony.

Mechanika tańca – zakładamy, że nie każdy gracz lubi / umie tańczyć, a czasem mogą pojawić się fabularne okoliczności, które sprowokują nas do niego. Nasza postać może też umieć tańczyć, albo lubić to robić, mimo, że gracz ma inaczej. Aby to odzwierciedlić, po podejściu do partnera mówimy cicho nasza pulę Presence + Expression, aby osoba towarzysząca wiedziała, jak dobrze nam poszło. Następnie udajemy, że tańczymy w dowolny, wygodny dla nas sposób. Inni gracze zobowiązani są do zakładania, że osoby które w wyraźny sposób udają, że tańczą, nie odnosić się do ich umiejętności w żaden sposób.

Do zobaczenia! Widzimy się już 15-go lutego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *