Nadszedł czas, kiedy śmiało i z podniesionym czołem możemy powiedzieć Imperium, że ich czas sprawowania władzy nad sektorem Karkathii zakończył się. My, mieszkańcy Havre I oraz pobliskich planet będziemy od dziś sami stanowić o swojej przyszłości. Mamy armię, flotę i poparcie naszych dobrych obywateli. Jesteśmy wolni! Zapraszam więc Lorda Generała Flavianusa z Gwardii Imperialnej, aby przybył i doświadczył naszej determinacji i potęgi zbrojnej! – oświadczenie Dyktatora Anselme’a Girasol’a.
Autor: Michał ?Samalai? Ladra, Tomasz „Piwomir” Strojek
Gdzie: os. Niepodległości 3a/10
Kiedy: 25 października, 16:00
Realia: Warhammer 40.000
Klimat: Sztabowy, prowadzenie bitwy
Mechanika: DKWDDK
Zapisy: samalai@larpownia.pl, facebook (wydarzenie)
Zapowiedź:
Raport, udostępniony na potrzeby obywatelskie przez rząd Karkathii, związany z wydarzeniami dziejącymi się w przeciągu ostatnich dni w pobliżu planety Havre I. Dane te powinny zostać, w miarę możliwości, szczegółowo przeanalizowane, aby mogły stanowić podłoże do przygotowywanego planu interwencji zbrojnej Gwardii Imperialnej dowodzonej przez generała Flavianusa. Imperatorze, okaż litość głupcom, którzy Ci się sprzeciwiają, albowiem Astra Militarum tego nie uczyni.
Etap pierwszy: Powrót okrętów wojennych znajdujących się pod komendą admirał Decimy, dowodzącej flotą wchodzącą w skład armady Segmentum Ultima, systemu Karkathii. Przekazano raporty informujące o pełnym sukcesie ofensywy wymierzonej przeciw Eldarom, którzy pojawili się w sektorze. Dwanaście godzin później dochodzi do wymiany strzałów między okrętami wchodzącymi w skład sił gwiezdnych. Dowódcy, którzy rozpoczęli ostrzał, zostają oskarżeni o zdradę stanu. Donosi się o utracie trzech krążowników oraz śmierci siedemdziesięciu dwóch tysięcy osiemset dwudziestu trzech ludzi, licząc zarówno personel wojskowy, jak i ich rodziny. Gubernator Anselme Girasol, znajdujący się na pokładzie krążownika Sinistre, ogłasza niezależność Karkathii. Planeta Havre I zostaje ogłoszona stolicą nowego Dominium, które przeciwstawia się władzy Imperium.
Etap drugi: niepokoje na planecie nasilają się, większość ludności popiera rewolucję. Krwawe starcia są nieliczne, albowiem lokalny garnizon Gwardii nie należał do silnych. Ogromna przewaga Planetarnych Sił Obronnych. Silne wsparcie Kultu Mechanicus, ogłaszających rychłe przybycie Omnisjasza. W ciągu dwudziestu czterech godzin miasto Vaisseau, stolica Havre I, zostaje przejęte przez rebeliantów. Girasol wkracza uroczyście do Pałacu Imperialnego, zasiadając na tronie, nie jako gubernator z łaski Imperatora, ale jako Dyktator. Ogłoszenie dialektu karkathijskiego jako urzędowego, zastępującego dotychczasowy High Gothic, uroczyście ogłasza się powrót starej, rdzennej kultury planety.
Etap trzeci: Z sąsiednich kolonii docierają informacje o poparciu dla rebelii. Chociaż nie zdobyto jeszcze oficjalnych danych, mówi się, że wszystkie placówki systemu Karkathii zamieszkałe przez ludzi, uznają władzę Dyktatora Girasola. Admirał Decima składa hołd nowemu przywódcy. W oficjalnym manifeście ogłasza się niepodległość układu. Uzasadnienie: Imperium zawsze więcej brało od mieszkających tutaj ludzi, niż dawało w zamian. Zaprzecza się też jakimkolwiek podejrzeniom, iż mieszkańcy Havre I przeszliby na stronę Chaosu czy innych sił wrogich człowiekowi.
Etap czwarty: Tech-kapłanka Elvara Crevaison wraz z oddziałem sił specjalnych przejmuje podmiejski Dom Marsjański. Pod jej komendę dostają się superczołgi Baneblade oraz pokaźny regiment innych pojazdów. Wozy pancerne wjeżdżają na plac Ianuariusa i ostrzeliwują pomnik Imperatora, ostatecznie ugruntowując władzę Dyktatora nad systemem. Wciąż jednak trwają walki z niedobitkami sił wiernych Imperium.
Etap piąty: Armia oczekuje desantu wojsk interwencyjnych Imperium, do którego z pewnością dojdzie. Dopiero zwycięstwo z bezpośrednimi wojskami Gwardii (módlmy się, aby tylko oni przybyli) zapewni niezależność systemu Karkathii i upragnioną niepodległość.
Z racji zerwania łączności, brak możliwości zdobycia bardziej szczegółowych danych.
Przekazuje się również następujące dane: System, który zbuntował się przeciwko Imperium Ludzkości znajduje się ma obrzeżach. Zawsze posiadał dużą niezależność kulturową oraz ekonomiczną. Powodem zdrady może być wpływ Eldarów, co powinno się szczegółowo zbadać. Ponadto, za niepokojący należy uznać fakt, iż zauważono w pobliżu ruchy floty należącej do Dominium Tau. Czy jest możliwe, że rewolucja wywołana jest ich herezją? Chociaż sektor nie ma dużego znaczenia, zarówno pod względem militarnym jak i ekonomicznym, priorytetem jest stłumienie buntu i przywrócenie Karkathii w obręb Imperium. Nie można pozwolić, aby rebelia rozrosła się do poziomu niebezpiecznego, szczególnie w tak zagrożonym systemie, ciągle narażonym na ataki xeno, w tym przede wszystkim Charadonu oraz Octarius.
Podejrzewa się, że również Ultramarines będą uczestniczyć w interwencji. Byłoby to na swój sposób niespotykane.
Armada pod dowództwem admirała Priscusa wyskoczyła z nadprzestrzeni w okolicy orbity Havre I. Astra Militarum ma niezwykle mało czasu, aby przeprowadzić desant. Chociaż zwycięstwo w przestrzeni kosmicznej nie jest pewne, kluczem do zwycięstwa jest pokonanie sił stacjonujących w Vaisseau oraz, przede wszystkim, anihilacja żywego symbolu rewolucji, jakim jest heretyk Anselme Girasol.
Informację:
O co właściwie w tym larpie chodzi? Gracze będą podzieleni na dwie grupy, które właściwie nie będą miały ze sobą fizycznego (ale radiowy już tak) kontaktu podczas gry. Jedna strona wcieli się w sojuszników rebelii Girasola, druga natomiast w oficerów Wojska Imperium, dokonującego desantu na zbuntowaną planetę. Oprócz różnych osobistych wątków postaci oraz ich szczególnych motywacji, zasadniczą częścią gry będzie dowodzenie wojskiem podczas bitwy o Vaisseau.
Istotnym szczegółem będzie to, że ani jedna, ani druga strona nie będzie miała dostępu do realnej mapy pola bitwy. Chcemy podkreślić dezinformację i chaos (nie mylić z Chaosem z dużej litery!) panujące podczas walki. Gracze będą otrzymywali raporty od swoich zwiadowców oraz radiowców, a ich decyzje i szybkość reakcji ostatecznie zdecyduje o zwycięstwie lub przegranej.
Przewidywane role:
Na ten moment nie podaje pewnej listy postaci, ponieważ będzie ona zależna od ilości zgłoszeń oraz preferencji graczy. Przedstawiam jednak bohaterów, którzy na pewno pojawia się na larpie, jak i listę konceptów, które mogą zostać wykorzystane. Szczegóły będą już ustalane z poszczególnymi graczami, którzy zagrają w „Vive la liberté!”.
Rebelianci:
– Dyktator Anselme Girasol – żywy symbol rebelii
– Tech-kapłanka Elvara Crevaison – dowódca wozów pancernych, w tym artylerii i czołgów Baneblade
– planowani są również dowódcy oddziałów specjalnych i charakterystycznych dla rebeliantów, zwiadu i komandosów oraz głównodowodzący Planetarnymi Siłami Obronnymi.
Imperium:
– Lord Generał Flavianus – głównodowodzący, ma pod swoją bezpośrednią komendą komandosów
– Kapłan Eklezji (płeć dowolna)
– Lord Komisarz (płeć dowolna) – dowódca piechoty Astra Militarum
– na polu bitwy mają się pojawić ponadto Ogryny oraz maszyny bojowe Gwardii Imperialnej, stąd też można spodziewać się odpowiednich dowódców. Opcjonalnie pojawi się Kapitan, dowódca regimentu Ultramarines (jeżeli ktoś będzie w stanie przygotować odpowiedni strój). Nie zabraknie również Inkwizycji.
Ponadto, po obu stronach mogą pojawić się postacie reprezentujące nie tylko nieco odmienne interesy, ale i nawet inne siły. Pełna lista postaci pojawi się z biegiem czasu.