W Bory Tucholskie dotarłam drugi raz. 10 dniowy festiwal nastawiony jest na różnorodne larpy, jeepy i inne eksperymenty, kończy się ok. 2 dniową GG. Oprócz tego na miejscu planszówki, imprezy, wspólne gotowanie, jezioro itp. No i fantastyczni ludzie z całej Polski.
Jak ostatnio mocną stroną festiwalu była olbrzymia różnorodność mniejszych i większych gier. Codziennie odbywało się po kilka larpów. Co moim zdaniem wyróżnia DH, to właśnie ta różnorodność od krótkich form (nano larpy, jeepy), przez eksperymenty dotykające granicznych tematów (Venus in Latex Dracana), po klasyczne chambery. Ciekawym punktem były warsztaty nano-larpów Wichra, w wyniku których stworzone i rozegrane zostało kilka mini gier. Mnie bardzo spodobały się krótkie feministyczne larpy, które mam nadzieje poprowadzić w Krakowie.
Prowadziłam też warsztaty dramy stosowanej które spotkały się z miłym przyjęciem i dużą ciekawością uczestników. Za rok planuje drugą część.
Gra Główna w klimacie Wiedźmina pełna była eksperymentów:
– warsztaty przed (integracja, rozgrzewka improwizacyjna, zapamiętanie się we frakcjach, przećwiczenie mechaniki walki) bardzo na plus
– gry wprowadzające (doskonały sposób na wczucie się w postać, zżycie się ze swoją frakcją, zawiązanie relacji na grę), dla mnie gra wstępna mojej frakcji to był świetny larp sam w sobie i bez niego GG byłaby dużo uboższa
– dwie mechaniki walki (mechanika obelg i mechanika typowo klepaniowa), zwłaszcza mechanika wymiany obelg (ich ilość zależała od fabularnej bojowości postaci), tworzyła piękne sceny walki
– dwie strefy gry (kraina przygód i kraina opowieści) co się sprawdziło tylko w części, na dużą korzyść dla krainy opowieści. Osobny teren gry i zasady w krainie przygód kontrastowały i miejscami wydawały się sztucznym rozgraniczeniem
– na plus także pięknie przygotowane potwory (utopce, baby, sukuby itp.)
Podsumowując, po raz kolejny bawiłam się świetnie tak pod względem larpowym jak i towarzyskim. Fajnie byłby za rok pojechać większą ekipą. Organizatorzy są też otwarci na zgłaszanie swoich punktów programu i larpów, więc także jako larpownia znaleźlibyśmy na DH swoje miejsce.
Ismena