Pragniesz przenieść się do Starego Świata i stanąć oko w oko z Chaosem? Czy nie straszne są ci orki, demony i kultyści? Masz zawsze na podorędziu ostry topór, celnie strzelasz z łuku bądź władasz potężną magią? Tym razem na nic ci się to nie zda. Podczas oblężenia Volkolamska najgroźniejszym wrogiem będzie trucizna krążąca w żyłach i sercach Kislevczyków.
(zerknij na stronę wydarzenia)
Autorzy: Kresyda, Samalai
Gdzie: Flamberg 2012
Kiedy: 13 sierpnia 2012
Klimat / Realia: Warhammer, wojna domowa.
Ilość miejsc: około 50
Zapisy: samalai@larpownia.pl lub na samym konwencie.
Wprowadzenie:
Kislev, kraj będący pierwszą linią obrony przed napływającymi z północy siłami Chaosu, nie jest niestety tak silny i zdrowy wewnątrz, jak mogłoby się wydawać. Przypomina raczej organizm trawiony gorączką od sączącego się nieustannie jadu; uspokajający płomień Dazha, opiekuna domowego ogniska, przygasa niekiedy wcale nie z winy mutantów, zwierzoludzi czy trolli, ale z winy współbraci. Kiedy zima staje się wyjątkowo surowa, a drogi tak bardzo nieprzejezdne, że są nie do pokonania nawet dla wojsk Chaosu, ożywają stare waśnie, rozpoczyna się snucie intryg, a górę nad innymi uczuciami bierze pragnienie władzy. Wraz z nadejściem wiosny nastaje czas realizacji najmroczniejszych planów.
Nikifor, młodszy, ambitny brat monarchy, zawsze stanowił zagrożenie dla pozycji władcy. Dlatego też bardzo często wysyłano go na wojaczkę w nadziei, że polegnie w walce albo przynajmniej, będąc daleko od domu, straci możliwość knucia przeciwko Maksimowi. Jednakże, kiedy stopniały ciężkie śniegi, powrócił on ze zwycięskiej wyprawy, podczas której pokonał przeważające siły sług Khorna. Oficjalnym powodem zbrojnego wkroczenia do miasta miało być rzekome czczenie przez volkolamskich arystokratów Slaanesha, Księcia Pożądania. Młodzieniec, powołując się na imię Tora, pana błyskawic i gromów, postanowił przejąć władzę, korzystając z uwielbienia wśród prostego ludu.
Oblężenie Valkolamska dobiega końca. Maksim, dawny władca miasta, wykrada się wraz z możnymi i ucieka w las, mając nadzieję, że Ojciec Niedźwiedź Ursun, najważniejszy bóg i opiekun Kislevu, da im schronienie wśród dziczy. Tymczasem okazuje się, że Nikifor nie mylił się wcale co do obecności w mieście czcicieli Chaosu.
Informacje dodatkowe:
Spodziewajcie się nie tylko intryg i zdrad, którymi będzie wypełniona cała fabuła. Dużo miejsca na larpie zostanie poświęcone walce, zmaganiom z Chaosem i – przede wszystkim – ucieczce i kryciu się po lesie. Nastawcie się na dużo akcji!
Przypominamy, że Kislev wzorowany jest na siedemnastowiecznych krajach słowiańskich, w tym Polsce, dlatego mile widziane odpowiednie stroje: żupany, kontusze, hajdawery etc. (oczywiście dopasowane do odgrywanej postaci). W razie wątpliwości prosimy o kontakt z organizatorami.
Grupy:
- Nikifor wraz z weteranami (około 4 osoby);
- Maksim z rodziną (około 4 osoby);
- trzy grupy łowców Nikifora (3x ok. 4 osoby);
- grupy arystokratów, uciekinierów z miasta (co najmniej 5 grup po ok. 3 osoby);
- pobliska wioska (około 10 osób);
- kilka tajnych ról (około 5 osób).
Proszę zgłaszać zainteresowanie powyższymi rolami na adres: samalai@larpownia.pl.