Pamietajcie, że mechanika dramy jest maksymalnie uproszczona, gdyż stawiamy tutaj na negocjacje, intrygi i odgrywanie postaci, a nie testy czy skomplikowane zasady. Wszystko odbywa sie na mechanice DKWDDK.
Deklaracje
Począwszy od drugiej odsłony deklaracje składa się w trakcie dramy. Jeżeli dotyczą kilku stron, wszyscy gracze których sprawa dotyczy powinni razem przyjść do mistrza gry i potwierdzić akcję. W mailach między dramami uszczegółowiwszy tylko akcje lub zadajemy pytania. Cała rozgrywka, razem z akcjami ekonomicznymi i militarnymi odbywa się więc na dramie.
Pamiętajcie, że mechanika ekonomiczna jest bardzo uproszczona, gdyż ma ona być tylko dodatkiem do samej dramy.
Mechanika dla Kapłanów
Na dramie nie stosujemy dla kapłanów magii, tak jak jest to w wersji papierowej. Ponieważ gramy na DKWDDK, stawiamy przede wszystkim na odgrywanie postaci. Dlatego też kapłani mogą na dramie wznosić modlitwy do swoich bóstw i jeżeli te zostaną naprawdę wiarygodnie i widowiskowo odegrane, bóstwo wysłucha prośby. To Mistrz Gry ocenia, jak dobrze scena została odegrana i określa uzyskany efekt. Gracz nie może wcześniej wytłumaczyć, co chce osiągnąć ? musi być to wyraźnie określone podczas modlitwy.
Mechanika dla Czarowników
Nieco podobnie jak przy mechanice kapłaństwa, przy czarowaniu stawiamy przede wszystkim na odgrywanie oraz efekty ? to one będą ostatecznie decydować o powodzeniu zaklęcia lub nie. W przeciwieństwie do kapłanów, magowie mają jednak z góry określone zaklęcia wraz z ich opisami. Poprawne odegranie rzucania czaru, zgodne z przepisami gwarantuje powodzenie czaru, ale od widowiskowości zależeć będzie natomiast jego siła. Ostatecznym sędzią w tym przypadku jest mistrz gry. Zachęcam do przygotowywania sobie ciekawych rekwizytów.
Z punktu widzenia mechaniki gry nie ma znaczenia, czy mag jest szkolony czy jest guślarzem. W zależności od charakteru uprawianej magii w razie niepowodzenia rzucania zaklęcia mistrz gry decyduje o karze za brak sukcesu.
Tworzenie postaci dla osób, które chcą dołączyć do dramy
Zasady tworzenia postaci są proste. Ponieważ większość bohaterów nie będzie posiadać żadnych cech mechanicznych, które miałyby określać ich zdolności, skupić należy się na koncepcie. Należy pamiętać o kilku zasadach przy jego spisywaniu.
1) Jedyny wymóg fabularny, jaki narzucam odgórnie, polega na tym, że każdy z graczy musi być szlachcicem. PonieważWarhammer jest światem dark fantasy, nie należy spodziewać się, że przypadki osób grających rasami nieludzi czy bohaterami parającymi się magią, będą częste. Proszę o nie zgłaszanie też wampirów ani tego typu konceptów.
Poniżej zamieszczam przydatny link opisujący tytuły szlacheckie:
Tytuły szlacheckie w Imperium. Nowi gracze grają najwyżej kawalerami.
2) Należy opisać, kim i jaka z charakteru jest wykreowana postać na dzień dzisiejszy. Proszę o przedstawienie jej poglądów, pozycji społecznej, profesji, którą się zajmuje, jakie ma cele, czego nie cierpi, a co uwielbia. Którego boga bohater czci najgorliwiej? Warto tutaj zaznaczyć, że najpopularniejszymi kultami w Sylvanii są: Sigmar, Morr, Taal i Rhya oraz Stara Wiara (oficjalnie zakazana). Interesuje mnie również, co postać sądzi o: innych rasach, Imperium, von Carsteinach, magii czy bogach Chaosu. Ponieważ gramy na mechanice DKWDDK, należy pamiętać, by nie tworzyć postaci, której odegranie lub zdobycie dla niej kostiumu przekracza możliwości gracza.
Istotnym elementem konceptu mogą być tajemnice. Postać, która potajemnie jest kultystą albo sympatykiem któregoś z bogów Chaosu? Skrycie wyznaje Starą Wiarę? Może interesuje się czymś, czym interesować się nie powinna? Szuka metody na zapewnienie sobie nieśmiertelności? Posiada talent guślarski? Im ciekawszy motyw zostanie wykreowany, tym prościej będzie o lepszą zabawę na pełnym intryg larpie.
Proszę, aby gracze nie wymyślali szczegółów historii. Można zasugerować pewne wydarzenia z przeszłości postaci, jednak ustalanie dokładnych faktów utrudni mi kreację wątków oraz powiązań między bohaterami.
3) Prosiłbym o wysyłanie konceptów w formacie pdf na adres mail: samalai@larpownia.pl. Nie mam żadnych konkretnych wymagań co do długości samego opisu.