Konwent Miłośników Fantastyki Imagicon

Jeśli jesteś spragniony fantastycznej przygody, tęsknisz za niezwykłą wyprawą w głąb wyobraźni, a przede wszystkim chcesz poznać ciekawych ludzi żądnych wrażeń, zapraszamy do Tarnowa! Zbierz swoją drużynę i zawitaj w nasze skromne progi.

Pierwsza edycja tarnowskiego konwentu fantastyki Imagicon odbędzie się w dniach 6-8 lipca 2012 roku (od piątku do niedzieli). W tym czasie przeniesiemy się do krain nieograniczonej imaginacji, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Oprócz tradycyjnych już, konwentowych rozrywek w postaci sesji RPG, prelekcji, larpów, konkursów oraz turniejów, każdy z uczestników będzie mógł dać upust swoim zdolnościom artystycznym podczas warsztatów.

Serwis Larpownia.pl objął patronat medialny nad blokiem larpowym, dlatego też prezentujemy pokrótce właśnie te punkty programu tarnowskiego konwentu. Więcej o samym Imagiconie znajdziecie na oficjalnej stronie konwentu.

Zagadka zamkniętych pokoi – jeepform intelektualny

Autor: Rara – NKF
Kiedy: 6 lipca 2012, godz. 20:00
Czas trwania: 45-60 minut
Ilość miejsc: maks. 10 osób + widownia
E-mail:  spectreval@gmail.com

To stało się naprawdę. Gdy lord James D’Eyncourt zaprosił całą swoją rodzinę na swoją prywatną wyspę gdzieś na południe od Azorów na Atlantyku, w sercach większości członków familii D’Eyncourt obudziła się chciwość. Głowa rodziny nie pozostawiła wątpliwości, że w czasie spotkania zostanie wybrany dziedzic lub dziedziczka fortuny. Każde z dzieci lorda Jamesa po cichutku liczy uszczknąć kawałek dla siebie, każde duże nadzieje pokłada w swoich wnuczętach, które mogą zaskarbić sobie przychylność nieprzyzwoicie bogatego dziadka. Najmłodsze pokolenie ma swoje, całkiem odrębne podejście… Lecz masakra przychodzi znienacka: morderstwa wśród służby oraz śmierć samego lorda, których nikt nie może wytłumaczyć w logiczny sposób; pojawienie się dziwnej osoby, nazywającej siebie imieniem Evangeline i podającej się za wiedźmę, która pomogła Jamesowi osiągnąć sukces, nie ułatwia zracjonalizowania tragicznych wydarzeń. Nikt nie czuje się bezpiecznie. Jednakże czarownica proponuje grę: jeżeli ktoś odnajdzie argument, który obali całą teorię opartą na rzekomym użyciu w tych zabójstwach magii – może ona zaniechać swojego dzieła, a nawet przywrócić do życia zmarłych służących oraz lorda D’Eyncourt. Gra warta świeczki, jeśli chodzi o twoje własne życie, co nie?  Fabuła mocno wzorowana na anime pt. Umineko no naku koro ni, osobom, które je oglądały, sugeruje się udział w jeepie co najwyżej jako widz; nie psujmy sobie i innym zabawy!

Gdy przekroczysz próg…

Autor: Malkav – NKF
Kiedy: 6 lipca 2012, godz. 22:00
Czas trwania: 3-4 h
Ilość miejsc: 6-11
E-mail: jasiek03pl@onet.eu

Słońce topiło się w morzu, a niebo, skąpane w jego czerwieni, powoli stawało się granatowe.

– Czasem myślę sobie, że Kreator jest perfekcjonistą. Popatrz, jak pięknie oddał wszystkie szczegóły tej nadmorskiej plaży. Spójrz na „ludzi” spacerujących po brzegu. Wyglądają tak realnie…

Pierwsze gwiazdy pojawiały się na ciemnogranatowym sklepieniu nieba niczym ziarnka piasku powoli opadające na szklane dno klepsydry.

– Ale to wszystko jest kłamstwem i my to wiemy. Tamci „ludzie” nawet nie mają pojęcia o tym, że są tylko laleczkami w teatrze mistrza świata. Kreator zbudował im piękne powłoki, ale oni nie mają tego, co my. Nie mają duszy…

Delikatna bryza niosła się od morza na pomost zdający się uchodzić poza krawędź świata, pomiędzy nocne niebo a płaskie jak stół morze, w którym odbijały się miliardy światełek i pełna twarz księżyca – symbolu głupców.

– Tak. Zostaliśmy tutaj rzuceni. Za karę. To więzienie i mało jest więźniów – wiele sług strażnika. Spójrz na tamtego ,,człowieka”. Już od dłuższego czasu nam się przygląda… Nasz plan. Nasz świat. Nasze wymiary są gdzie indziej. Wystarczy przekroczyć próg…

Zimny wiatr i fale spowiły spokojne dotąd morze. Woda rozbijała się o pomost i burzowe chmury przesłoniły gwiazdy.

– Znajdziemy furtkę. I tych, którzy skazali nas na banicję! Co za cholerny wiatr!! Muszę go przekrzykiwać!!! Ustaliłem miejsce i czas spotkania wszystkich przebudzonych zesłańców, których znalazłem!!! SŁYSZYSZ?! ZNAJDZIEMY FURTKĘ I WYDOSTANIEMY SIĘ STĄD!!! NAWET TEN, KTÓRY SPROWADZA WIATRY, SZTORMY I NISZCZY STRUKTURĘ ŚWIATA, NIE ZDOŁA NAS POWSTRZYMAĆ!!!

(Przed wzięciem udziału w larpie skonsultuj się ze swoim psychiatrą.)

UWAGA! Osoby chorujące na padaczkę muszą poinformować prowadzących o swoim stanie!

Na ile jesteś żywy

Autor: Ben – NKF
Kiedy: 6 lipca 2012, godz. 22:00

Trzydzieści lat temu w naszej szkole doszło do dziwnego i niepotrzebne aktu okrucieństwa. Dziewczyna, młoda, piękna, bardzo inteligentna, świetna w sporcie, ulubienica uczniów i nauczycieli – wszyscy byli wstrząśnięci, gdy odeszła. Żałoba trwała długo, nikt nie mógł otrząsnąć się po tej nagłej i przytłaczającej tragedii. Wtedy ktoś powiedział: „Przecież ona żyje! Widzę ją, siedzi w swojej ławce”. Od tamtego czasu wszyscy, łącznie z wychowawcą, zachowywali się, jak gdyby złe zdarzenia nigdy nie zagościły w ich sercach. Chcieli poprzez pamięć i uczucia przywrócić zmarłą do życia… i udało im się. /Na podstawie anime Another./

Wycie kojota

Autor: Paweł „Samuraj” Cholewa
Kiedy: 7 lipca 2012, godz. 10:00
Czas trwania: 2-3 h

Początek XX wieku, Meksyk; cholerna pustynia, a na jej środku, nie wiadomo skąd i po co, najgorsza speluna, jaką świat widział… Obskurna karczma o wdzięcznej nazwie „Wycie Kojota”. Nie wiadomo, co bardziej zaskakujące: taka sceneria czy to,  że do tej speluny ciągnie cała masa różnych dziwaków – choć to w czasach rewolucji jest normalne… No cóż, każdy musi czasem odpocząć, nawet ty… Zresztą, przecież będziesz tam tylko od zmierzchu do świtu.

Gra o tron

Autorzy: Matis, Likk
Kiedy: 7 lipca 2012, godz. 16:00
Czas trwania: 3 h
Ilość miejsc: ok. 15 (w tym 5 ról żeńskich)
E-mail: imagicontarnow@gmail.com

Nadchodzi Zima. Dzielni ludzie z Nocnej Straży przysyłają niepokojące wieści o hordach Dzikich przygotowujących inwazję na Mur. Honorowi Starkowie walczą o ostatnie do zebrania plony, wiedząc, jak surowa w tym okresie jest Północ. Obrzydliwie bogaci Lannisterowie robią wszystko, aby uzależnić Koronę od siebie i niepodzielnie rządzić Siedmioma Królestwami. Ambitni Tyrellowie skrycie obmyślają plany zwiększenia wpływów ich rodu, aby wreszcie zaistnieć w historii Westeros. Nieprzewidywalni Baratheonowie ciągle prowadzą swoje gierki w Małej Radzie, u boku niezainteresowanego rządzeniem króla a zarazem seniora rodu. I jeszcze te pogłoski o rządnej zemsty dziedziczce Targaryenów, która wskrzesiła smoki i planuje inwazję na Westeros. Nadchodzi Zima – czy wraz z nią również ciężkie czasy dla Siedmiu Królestw? Zagrajmy w Grę o Tron…

Serdecznie zapraszamy do udziału w larpie „Gra o tron”. Klimat prozy George’a R. R. Martina jest chyba wszystkim znany (choć zapewne większość z was to leniwi serialowcy :P). Larp odbędzie się w sobotę w godzinach 16-19, ale już teraz przyjmujemy zgłoszenia, aby odpowiednio wcześniej rozdzielić postacie i dać wam czas na przygotowanie się do roli. Przewidujemy, że udział w zabawie będzie mogło wziąć około 15 osób (w tym ok. 5 ról żeńskich) mających ochotę poodgrywać żądnych władzy lordów i damy Siedmiu Królestw. Bardzo prosimy o wysłanie maila zgłoszeniowego na adres imagicontarnow@gmail.com, w tytule „Larp GOT”, a w treści informacje o postaci najbardziej lubianej, którą dana osoba bardzo, bardzo chciałaby odgrywać. Radzimy się spieszyć, Loras Tyrell może być tylko jeden.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *