Nordavind

Serdecznie zapraszamy na Sylwestra, łączącego w sobie imprezę i LARP-a – Nordavind. Całość odbędzie się w sali sportowo-widowiskowej K.S. Wanda ul. Ptaszyckiego 4, rozpoczynamy o godzinie 16:00. Koszt obu części wydarzenia wynosi 80zł i zawiera bogate menu (zarówno wegetariańskie, jak i z daniami mięsnymi), na które składać się będą: obiad, przekąski ciepłe i zimne, desery i napoje bezalkoholowe. Po LARP-ie odbędzie się zabawa sylwestrowa do samego rana – gościom zostanie udostępniony parkiet, a w głośnikach zabrzmi skoczna muzyka. 

LARP rozgrywany będzie w settingu mocno inspirowanym kulturą Skandynawii i mitologią nordycką, lecz w klimacie zdecydowanie low – spodziewajcie się klimatu niepewności i zagrożenia w świecie, w którym podania i sagi są prawdą, być może odległą, lecz niezaprzeczalną.

Autorzy: Arcmage, Carrie, Samalai
Gdzie: Sala sportowo-widowiskowa K.S. Wanda ul. Ptaszyckiego 4
Kiedy: 31 grudnia 2012, 16:00
Klimat: nordycki
Ilość miejsc: do 60
Zapisy: by zapisać się na sylwestra oraz LARP-a, należy wykonać przelew w wysokości 80 złotych na następujące konto:

Michał Ladra
ul. Żeńców 21, 30- 734 Kraków
72 1140 2004 0000 3802 5150 7162
Tytuł przelewu: Nordavind (można dodać nazwę grupy, w której chciałoby się znaleźć)

Prosimy również o przesyłanie zgłoszeń na maila nordavind@larpownia.pl z uwzględnieniem preferencji co do grup i typu roli.

Spis ról – kliknij

Zapowiedź:

W zamieci gubiły się drogi, znajome szlaki i wydeptane setkami par stóp skróty. Krajobraz rozmazał się w plamy czerni i bieli. Poprzez grube płatki śniegu czasami widać było tylko cieplejsze, pomarańczowe odblaski świateł i pochodni na dworze jarla. Choć ten widok równie dobrze mógł okazać się zrodzonym z maligny majakiem, póki co dodawał sił i sprawiał, że kłucie w niezaleczonej ranie stawało się mniej dotkliwe.

Syn jarla obejrzał się na swoich towarzyszy, wołając ich przez zmarznięte wargi. Za nim nie było nikogo. Zatrzymał się i nasłuchiwał przez chwilę, przekonany, że ktoś jednak powtarza jego imię, zanim zdał sobie sprawę, że to tylko wiatr.

***

Wewnątrz dworu, mimo rozwieszonych girland, ozdób i płonących świec, nikt nie świętował. Przyszła panna młoda siedziała bez ruchu, przyglądając się obojętnie swojej rodzinie, przyjmującej poselstwo. Jeden z doradców obracał nerwowo klucze w dłoni, jakby już starał się oszacować, ile zapasów będzie można odstąpić bez ryzykowania śmierci głodowej. Gniewne zmarszczki na jego czole pogłębiały się z każdą chwilą.

Gdy rozległo się pukanie do drzwi, służący zastygli. Jarl skinął głową. Jego najstarsza córka pobladła, mnąc w dłoniach fałdy narzeczeńskiej sukni.
– Zamknijcie to! – wyrwało jej się w chwili, gdy odsunięto ostatnią zasuwę, a podmuch lodowatego wiatru otworzył drzwi na oścież.

Grupy oraz informacje:

LARP będzie w znacznym stopniu kooperacyjny – dlatego wyszczególniliśmy grupy postaci, które będą ze sobą współpracować (przynajmniej oficjalnie). Zamieszczamy poniżej krótki opis każdej z grup i prosimy o przesyłanie zgłoszeń na maila nordavind@larpownia.pl z uwzględnieniem preferencji co do grup i typu roli. Ponadto prosimy o kontakt wszystkich, którzy byliby zainteresowani pomocą przy przygotowywaniu dekoracji i rekwizytów!

W mailu można zawrzeć również propozycje muzyczne na imprezową część naszego Sylwestra.

Pod tym linkiem można zapoznać się z sylwester – menu.

1. Jarl i jego rodzina

Władcy na tych ziemiach. Choć większość osadników postrzega ich przez pryzmat uczt i bogato zdobionych komnat, cała rodzina pracuje na rzecz osady; na ich barkach spoczywa zarządzanie zasobami i utrzymywanie kontaktów z innymi lokalnymi przywódcami. Od nich też oczekuje się największych poświęceń. Ludzie mają zaskakującą tendencję do przypominania sobie o tym w chwilach klęski.

2. Wolni ludzie

Powiedzieć, że dzięki nim osada tętni życiem, to za mało. W istocie to oni tworzą osadę. Można wśród nich znaleźć między innymi mistrzów kowalstwa, szkutników, szwaczki, myśliwych, kartografów. Bez nich nie byłyby możliwe ani triumfalne podboje, ani dostatnie życie w czasach pokoju.

3. Służba jarla

Ci ludzie przez większość czasu są jak cienie, doradzają władcy i usługują mu. Ich imiona rzadko kiedy są powtarzane i chwalone. Ich czyny nie są uwieczniane w sagach. A jednak, to oni słyszą najwięcej i są najbliżej tronu. Naiwnością byłoby przypuszczenie, że żadnego z nich władza nigdy nie kusiła.

4. Poselstwo

Przedstawiciele sąsiednich ziem, z którymi jarla łączy dość zagadkowa relacja, w której rywalizacja przeplata się ze współpracą. Podobno przybyli, by podzielić zdobyte latem łupy, lecz o tej porze roku każde ziarno w spichlerzach jest cenne… o czym zarówno jarl, jak i oni doskonale wiedzą.

5. Wojownicy jarla

Do tej grupy zaliczają się zarówno weterani bitew, wprawieni w walce i żeglarstwie berserkerzy, cyrulicy przywykli do widoków pobojowisk, jak i straż czy nastoletni chłopcy, którym wciąż marzą się wielkie czyny i chwalebne zwycięstwa. Póki co jednak, dowolna wyprawa to odległa perspektywa, a ich celem stało się zadanie nie mniej ważne, choć jakże przyziemne – ochrona osady.

6. Widzący i kapłani

Osoby, dla których drogi pomiędzy światami zdają się nieco bardziej przystępne, a Norny – łaskawsze, przynajmniej według obiegowej opinii. Niektórzy z nich praktykują seidr, inni uczestniczą w oficjalnych rytuałach lub wróżą, lecz wszyscy spotykają się z jednakową ambiwalencją ze strony mieszkańców osady: z mieszaniną podziwu i obawy.

7. Skoeldmo i jej drużyna

Nieprawda, że walka jest domeną wyłącznie mężczyzn. Do darzonego estymą grona kobiet-wojowniczek dołączyła jedna z córek jarla, utalentowana przywódczyni, wraz ze swoją drużyną. Dość rzec, że sugerowanie którejkolwiek z nich, by jednak sięgnęła po wrzeciono, jest zdecydowanie złym pomysłem.

8. Wędrowcy

Podróżnicy. Dawni jeńcy. Wychowane we wspólnocie sieroty. Wagabundzi. Wszyscy, którzy postanowili przeczekać mrozy w osadzie. Łączy ich tylko jedno: przeszłość, która dla tutejszej społeczności jest białą kartą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *