Za dużo by żyć, za mało by zginąć

neuro

Autorzy: Wiktor „Bodvar/Fridjof” Łyżwa, Michał „Samalai” Ladra
Gdzie: Lokum, ul. Pijarska 5, Kraków
Kiedy: 6 grudnia, godzina 18.00
Realia: Neuroshima, znajomość świata wskazana
Klimat: przetrwanie, bezlitosna polityka, przetrwanie, hazard, przetrwanie, knucie
Mechanika: DKWDDK
Zapisy:
 wiktor.lyzwa@gmail.com

Wydarzenie na facebooku

Zapowiedź
Rok 2055. Świat jest zniszczony przez apokaliptyczną wojnę. Z USA zostały tylko zgliszcza. Na północy największy wróg ludzkości – Moloch – zbiera swe mechaniczne siły do decydującego uderzenia. Na południu, nieodparcie do przodu prze Neodżungla i jej legiony śmiercionośnej flory i fauny. Pomiędzy tymi potęgami, na toksycznych ruinach zniszczonego świata żyją ludzie. A także mutanci, wyrodki, odmieńcy i wszelkiej maści koszmary. Ale jest jedno miejsce, gdzie los może się do Ciebie uśmiechnąć. Miejsce, gdzie kolorowe neony lśnią niczym gwiazdy, a rytmiczna muzyka wskrzesza duchy przeszłości. Miejsce, gdzie dostaniesz wszystko. Miejsce, gdzie wygrasz życie… albo je stracisz. To miejsce to Vegas, dziecinko!

A w Vegas jak to w Vegas: kasyna, dziwki i życiowe szansy rozsiane są co kilka kroków. I nie inaczej jest z organizowanym raz do roku, ekskluzywnym i legendarnym już turniejem w Blackjack’a – „Złota Szansa”. Odbywa się on w ekstrawaganckim i jedynym niezależnym od karteli kasynie „Pas Oriona”. Powiada się, że wygrana to przepustka do nowego lepszego życia. Wydaje się, że tegoroczna edycja ściągnęła z Zasranych Stanów dość barwną i różnorodną klientelę. Ale czy naprawdę chodzi tu tylko o wygraną?

Konwencja i stroje
Mamy postapo i ubieramy się jak na postapo przystało. Od razu mówię, że mundur wojskowy nie jest postapo – to po prostu mundur. Do przełknięcia jedynie przez przedstawicieli Posterunku, a i oni powinni się postarać o jego ubarwienie – od trzydziestu lat nikt wam nowego nie uszył. Co do innych graczy to stawiajcie na praktyczne innowacje. Ważne, by strój był przydatny w profesji, jaką wykonujecie np. przepatrywacz czy łowca mutantów. Ważne też, żeby podkreślał skąd pochodzicie, żeby łatwo było odróżnić dumne i średniowieczne Apallachy, patriotyczny i heroiczny Nowy York od buraczanego Teksasu czy dresiarsko-czarnuchowskiej Hegemoni. Bazujcie na stereotypach, jednocześnie wasze stroje powinny nosić ślady zużycia przez życie w napromieniowanym i toksycznym syfie. W razie problemu po prostu zapytajcie.

Role

„Pas Oriona”

Carmen Sanrodrigo – ekscentryczna i tajemnicza właścicielka kasyna. Nie wiadomo dlaczego rodziny do tej pory je nie przejęły, ale osoba Carmen na pewno się z tym wiąże.
Alita LeBlanc – krupierka w kasynie. Ponoć mutantka i niewolnica Carmen. Niezrównana pod wieloma względami.
Eve McCoy – szefowa kuchni w kasynie. Jednocześnie jedna z najlepszych lekarek w Vegas.
Draven – wykidajło, mutant i kolejny niewolnik Carmen. W wolnych chwilach grywa w kości.

Kartele Vegas

Isabel Lensher – reprezentuje Hala Forbecka i jego elektrownię. Doskonała przepatrywaczka i cwana żmija.
Hitom Hanzo – reprezentant Yakuzy. Podobno zabił 12 osób. Na raz. Mieczem.
Greg Gordon – reprezentujący „Czarnego Psa” diler Tornada i innych narkotyków.
Ezekiel Landforder – przedstawiciel domów wątpliwej reputacji. Alfons, alkoholik i nałogowy hazardzista
Svetlana Smirnoff – elegancka reprezentantka Lunaparku i Kovalskiego. Nic nie wiadomo o jej profesji.

Posterunek

Generał John O’connor – wpływowy i znany z bezwzględności przedstawiciel Posterunku. Słynie z wymyślnej taktyki i wielu sukcesów na Froncie.
Pułkownik Vincent McBaren – jeden z lepszych dowódców i zabójca maszyn. Uważany za zaginionego podczas jednej z akcji, powrócił, choć kosztowało go to oko.

Teksas

Karen Stockfield – córka potentata naftowego. Ostatnio przejmuje kontrolę nad interesem po chorującym ojcu. Walczy o prawa mutantów. Tzn. by ich nie mieli!
Luck Westwood – znany zabójca i niezrównany rewolwerowiec. Podobno jest szybszy od własnego cienia.

Hegemonia

Diego Morales – przedstawiciel Bastionu i El Comendante. Niezrównany łowca niewolników, szuler i uwodziciel.

Nowy York

Harry McLarenn – patriota pełną gębą. Doświadczony dyplomata, żołnierz i inżynier.
Alice Handemeier – lekarka i naukowiec. Ponoć opracowała lekarstwa na kilka ze współczesnych chorób.

Appalachy

Jaśnie Oświecona, Pani Atlanty, Trzynastu Gór, Wiecznie Młoda Aurora Ofelia Katarina Miranda Snow – księżniczka i zarazem jedyna córka Króla Południowych Appallachów etc.etc. Jej ojciec jest potentatem żelaznym i wspólnie z NY próbują postawić kolej na nogi.
Książę Crystian – podobno zaginął na jednej z krucjat przeciwko mutantom. Adorator księżniczki Aurory i właściciel bogatych złóż minerałów.

Ludzie z… nie wasz zasrany interes

Dr. Nick Tataopulos – ekstrawagancki i małomówny naukowiec. Podobno spec od elektroniki.
Henry „Napalm” McCennan – łowca mutantów i okazji do polepszenia swojego życia.
Wrzeszczybot – gladiatorka o kobaltowych włosach. Hit minionego sezonu. Nigdy nie została pokonana na arenie.
Antoni Krajcew – osławiony zabójca i samozwańczy stróż pustkowi.
Cień Orła – szamanka jednego z plemion pustyni. Nierozłączna ze swoim magnum.

  1. Jakiś kontakt przez Facebooka? Mam małą grupkę ludzi, może uda się to ogarnąć. I pytanko dot. samego Larpa: Czy postacie sobie wybieramy i jeśli tak to kiedy?

  2. Link do wydarzenia na fb jest w tekście, tuż pod danymi odnośnie autorów, czasu i miejsca larpa :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *