Kraków by Night: Hejnał Nocy V

ed7281de85a6623749fadedef7b00544

Podtytuł: Goście

Kraków to przeklęte miasto, gdzie nawet Rodzina błądzi w mroku tajemnic i rzeczy niezwykłych. Stare ulice wydają się tętnić własnym życiem, zupełnie jakby posiadały duszę. To miasto kontrastów. Puby i akademiki pełne młodych ludzi, czczących nowoczesne wartości a potem ginących w wyścigu szczurów. Obok nich żyje starzejące się konserwatywne pokolenie, nie rozumiejące pośpiechu i zawsze znajdujące czas na herbatę. Pogańskie rytuały na kopcu Kraka obok pełnych wiernych kościołów katolickich. Wyludniony z Żydowskiej społeczności Kazimierz. Kraków – Miasto Umarłych Królów. Czy jesteś gotów doświadczyć tutaj swojego Requiem?

Autor: Michał „Samalai” Ladra, Agnieszka Pokrzywka (co-mg)
Gdzie: Kraków, Steamland (ul. Dietla 64)
Kiedy: 18 luty (sobota), 19:00 – o tej godzinie formalnie zaczyna się gra
Realia: Wampir: Requiem, Kraków
Klimat: Danse Macabre, Mistycyzm/Legendy
Mechanika: Mind’s Eye Theatre
Zapisy: samalai@larpownia.pl

Facebook: odwiedź wydarzenie

Z życia miasta:
Nie licząc wszelakich wydarzeń politycznych czy finansowych, o których często można usłyszeć w radiu, telewizji, albo przeczytać w internecie czy w gazetach – w mieście zdarzyły się jeszcze dwa ciekawe zdarzenia, do których trzeba było się nieco dogrzebać, aby o nich usłyszeć. Intrygujące było w tym wszystkim to, że oba – o których opowiemy szerzej już za chwilę – były zauważone przez dużą ilość ludzi i trudno zrozumieć, czemu znaczące media o nich milczały.

Pierwszym z nich, o którym chyba wie każdy mieszkaniec albo stały bywalec Kazimierza, to wyraźne trzęsienie ziemi, do którego doszło 12 lutego. Wstrząsy nie były znaczące, dało się jednak wyraźnie je odczuć i ponoć kilka dachówek padło z dachu. Ponoć pojawiło się też osuwisko, które odsłoniło stare mogiły na cmentarzu żydowskim niedaleko Hali Targowej. Niewiarygodne, by to zdarzenie miało całkowicie geologiczne podłoże – w Krakowie nie zdarzyło się jeszcze nic o podobnej sile. Czyżby jakaś podziemna eksplozja gazu w kanałach? Ponoć odpowiednie służby się tym zajmują.

Drugie zdarzenie okryte jest większą tajemnicą: ponoć znaleziono zmasakrowane ciało starszego mężczyzny w okolicach klasztoru na Salwatorze, dnia 16 lutego. Miejsce zbrodni okrążyła policja i nikt z mediów nie został wpuszczony na teren, a wyjaśnienia im udzielone były skromne. Ktoś jednak powiedział – ponoć naoczny świadek – że widział wysuszone ciało, przypominające mumie, takie jak można zobaczyć w muzeum. Możliwe jednak, że są to tylko plotki.

W Krakowie stało się ostatnimi czasy mniej bezpiecznie i choć nikt nie pisze tego w gazetach, ludzie czują to jakby przez skórę. Nastały dziwne, niepokojące czasy. Trudno jednak powiedzieć, skąd pognębiająca się w mieście atmosfera zagrożenia – można byłoby jednak szukać powodów w co najmniej kilku zdarzeniach, do jakich doszło w przeciągu ostatniego pół roku.

Szczególnie warte przypomnienia!
♦ jeżeli ktoś nie ma karty postaci – traktuje się ją, jakby wszystkie jego atrybuty wynosiły jeden, a inne cechy (umiejętności, dyscypliny, zalety etc.) równe zero; polecamy uzupełnić kartę i wrzucić ją na dysk google do przygotowanego dla Was (każdy gracz powinien mieć) folderu;
♦ od tej odsłony będzie już pełni działał system domen oraz punktów krwi – każdy gracz dostanie w kopercie niezbędne instrukcje, proszę się więc zgłaszać do Agi zaraz po przyjściu do lokalu.

Zasady warte odświeżania:
♦ każdy gracz ma obowiązek współtworzenia materiałów do gry swoją postacią oraz pilnowania dopilnowania wszystkich innych przygotowań przed grą;
♦ lista postaci celowo jest tajna;
♦ przedstawiciele rodziny posiadają dostęp (na dysku Google) do informacjiRodzinie Krakowa;
♦ w grze „biorą” udział wszyscy przebywający w miejscu odbywania się odsłony, na jednym z trzech poziomów „dostępu”: gracz (wstążka na ręce, pełny udział w grze), ofiara (czerwona wstążka na piersi, aktywny, częściowy udział w grze), tło (inne osoby w lokalu, ograniczamy zaczepianie ich);
♦ gra zaczyna się o godzinie punkt 19:00, bez formalnego poinformowania graczy o rozpoczęciu;
♦ nie ma formalnej składki za udział w grze – na barze jednak będzie skarbonka Larpowni, zachęcamy do wrzucenia symbolicznej „złotówki” na cele marketingowe stowarzyszenia;
♦ punkty doświadczenia za dramę przydzielane są w pełnym wymiarze tylko tym graczom, którzy napiszą po odsłonie raport;
♦ poprawną, ostrożną nomenklaturą są słowa: Rodzina, spokrewniony, sługa, pracownik; nie zaś: wampir, ghoul etc.;
♦ każdy gracz winien przygotować sobie wstążkę w kolorze bezpieczeństwa (zieloną, żółtą lub czerwoną) na nadgarstku, w widoczny sposób – jest to oznaczenie, które przekazuje również współgraczom informację, że jest się w grze!

Zdjęcia z odsłony:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *