Zapraszamy do przeglądu i zapisów na larpy figurujące w programie Krakonu. To już 10-12 sierpnia br!
Wieża Nieśmiertelności
Autorzy: Agnieszka „Arachia” Unzeitig, Ania „Shent” Marczyńska
Klimat: przygodowy
Realia: fantasy
Ilość miejsc: 12
Zapisy: terraimaginaria@gmail.com i na konwencie.
Opis: Czas cesarza zbliża się ku końcowi. Wyczuwając nadchodzącą śmierć, wiekowy władca ogłasza zawody: ten, kto zdobędzie dla niego dar nieśmiertelności, w nagrodę otrzyma wielkie skarby i najpiękniejszą z prowincji imperium.
Spośród wielu, którzy odpowiedzieli na wezwanie cesarza, kilkoro śmiałków podczas swych poszukiwań skierowało się ku starej latarni morskiej, wybudowanej na pamiątkę przybicia do brzegu przyszłego cesarstwa jego pierwszego władcy, który według legend miał być półbogiem. Może to właśnie w tym miejscu, w którym rozpoczęła się historia tego wielkiego rodu, znajduje się klucz do tajemnicy nieśmiertelności?
Czas dorastania
Autorzy: Agnieszka „Arachia” Unzeitig, Ania „Shent” Marczyńska
Klimat: spotkanie wyższych sfer
Realia: victoriana
Ilość miejsc: ok. 20
Zapisy: terraimaginaria@gmail.com i na konwencie.
Opis: Każda głowa jednego z Pięciu Wielkich Domów strzegących Najwyższej Królowej w dniu swych szesnastych urodzin zobowiązana jest do odprawienia ceremonii przed Zwierciadłem Wierności – potężnym artefaktem w sanktuarium równie starym co samo Królestwo. Dopiero spełniając ten obowiązek, młodzi dziedzice zostają uznani za dorosłych i otrzymują pełnię praw potrzebnych do przewodzenia swemu rodowi.
Wielu zastanawia się jednak, jak będzie przebiegała najbliższa ceremonia, kiedy przed Zwierciadłem Wierności spotkają się jednocześnie dwa rywalizujące ze sobą rody. Przewrotny los chciał, by dziedzice rodu Barma i Adalfieri urodzili się tego samego dnia.
Ciekawe, czy te dwa Wielkie Rody przysporzą sobie w tym czasie więcej okazji do świętowania…
Larp D&D
Autor: Gerard Czekaj
Klimat: przygodowy
Realia: Dungeons & Dragons
Zapisy: alchelor@gmail.com i na konwencie.
Opis: A co by się stało, gdybyś właśnie Ty trafił do świata magii i wszelakich niesamowitych stworzeń? Dziś możesz to sprawdzić. Dosyć nietypowy LARP w świecie Dungeons & Dragons. Przygoda czeka.
Jezuicka wojna w Ameryce Południowej 1640
Autorzy: Michał Zięba, Paulina Lichota
Realia: historyczne
Zapisy: paula.lichota@gmail.com i na konwencie.
Opis: W latach 1609-1767 funkcjonowało w Ameryce Południowej Państwo Jezuickie, którego celem była chrystianizacja Indian poprzez skupienie ich w samowystarczalnych ?redukcjach?, czyli specjalnie w tym celu pobudowanych osiedlach, gdzie miejscowi mieli żyć w raju na ziemi, opartym na zasadach braterstwa i równości wyniesionych z Biblii. Według niektórych było to pierwsze na świecie komunistyczne państwo stworzone w celu ekonomicznego wyzysku Indian i umacniania hiszpańskiej władzy, według innych ? wspaniały powrót do pierwszych wspólnot chrześcijańskich.