W cieniu Drakenhofu IX: Czas Żelaza

Bez nazwy-1

Pomyśleć, że taka mała kraina jaką jest Sylvania może pomieścić aż tylu możnowładców. Baronowa Waldenów, Królowa Stiru, Lektor Sigmara, Baronowa Carsteinów… w głowie mi się od tego kręci. Starowiercy biją Sigmarytów i na odwrót, a uczciwy człowiek nie wie, czy rozsądnym jest wychylanie nosa z domu. Wiesz co jest najgorsze? Pogłówne. Chciałbym wiedzieć komu mam teraz zapłacić za spokój i bezpieczeństwo.

Autor: Michał „Samalai” Ladra
Gdzie: Bukowina Piwnica, ul. Topolowa 42
Kiedy: 20 czerwca, 17:30
Realia: Warhammer Fantasy Role Play (Inspirowane Grą o Tron oraz odrobinę Wiedźminem)
Klimat: intrygi dworskie, polityka, tajemnica
Miejsce akcji: Zamek Waldenhof oraz obóz pod nim
Mechanika: DKWDDK
Zapisy: samalai@larpownia.pl

Grupa na facebooku
Wydarzenie na facebooku

Wikia dramy

Zapowiedź:

Nastał czas żelaza. Wielu mieszkańców Sylvanii złapało za miecze, aby zabijać i umierać pod komendą swoich seniorów. Kasslerowie wypowiedzieli posłuszeństwo seniorowi i ruszyli zbrojnie w stronę stolicy, a straż miejska nie próbowała powstrzymać agresorów. Mówi się nawet, że otworzyli dla nich bramy.

Zamek Waldenhof jest oblężony. Chociaż początkowo pod murami słychać było entuzjastyczne okrzyki: „Wino i krew!”, zapał zaczął szybko opadać. Wielu ludzi pozostało wiernych baronowej Sylvanii, czego rezultatem były działania partyzanckie wymierzone w wojska Erika. Niestety, zamek nie był odpowiednio przygotowany na dłuższe oblężenie, dlatego też zasugerowano rozmowy, które mają zakończyć walkę na drodze mediacji. Negocjacje odbędą się w bramowej baszcie. Obie strony obiecały pojawić się nieuzbrojone.

Jak rozwiąże się ten impas?

Tymczasem w Sylvanii zawrzało. Błyskawiczny atak, który wykonała baronessa Ossenbachów szybko doprowadził do upadku rodu Fennwartów. Wydaje się, że nic nie zapowiadało tej agresji. Liczne wojska zaatakowały jednocześnie Nachthafen oraz Mikalsdorf. Pokonani opowiadają o barkach, które tak naprawdę wypełnione były wrogami, mimo, że początkowo wyglądały jak zwykłe łodzie handlowe. Mówią również o żołnierzach, którzy niczym bestie wypłynęli z lasu, aby dokonać inwazji. Większość rycerstwa Fennwartów poległa w boju, chociaż nie wiadomo jeszcze, jakie są dokładnie straty. Powiadają, że beronet Ludwig został ranny, po czym zbiegł do stolicy, gdzie znajduje się jego brat, Kristoff. Ponoć widziano z nim kilku rycerzy, na których płaszczach widniał symbol rozdwojonej komety. Nie wiadomo jeszcze, co się stało z Griswoldem oraz ich wasalnym rodem, Drugethami.

Szybko też rozeszła się wieść, że wśród agresorów znalazły się również wojska Swartzhafów. Kompania najemna, która w tym czasie chroniła faktorie należące do Antonia de Corneli, nie wmieszała się do walk.

Nim jednak do tego doszło, na ziemiach Fennwartów  wiele się zdarzyło. Reaktywowano Zakon Komety, a lektora Sigmara beatyfikowano. Mówi się oficjalnie o św. Conradzie von Ejtenie, obrońcy Sylvanii i męczenniku za wiarę. Wydawało się, że kult Młotodzierżcy zaczyna odzyskiwać siły po morderstwie swojego przywódcy w Naubonum, jednak porażka Fennwartów walce z Ossenbachami znów zasiała ziarno strachu w gorliwych czcicielach patrona Imperium.

Sprawę pogarsza fakt, iż Gerda została koronowana podczas święta Starej Wiary, a jej zwolennicy mówią o tytule „Władczyni Stiru, protektorka czcicieli Farkasistennő, koronowana przez Zieloną Panią, baronessa rodu Ossenbachów”.Ponadto, ponoć owych dawnych rytuałów, odnowiony został jeden z świętych kręgów Bogini Wilczycy, co spowodowało, że jeszcze więcej ludzi przyłączyło się do powstania przeciwko wyznawcom Sigmara.

Informacje:
Pierwszy raz zamierzam wprowadzić zasadę dwóch lokacji na dramie. Pierwszą będzie wyżej wspomniana baszta bramna. Wchodząc do niej należy zostawić broń. Teren będzie na grze oznaczony i będzie tam stał strażnik. Drugą natomiast będzie neutralny grunt, jakim będzie Tileańska ambasada, gdzie szlachta będzie mogła swobodnie wymienić informacje i załatwiać swoje sprawy.

Chcesz zagrać?
Do dramy można dołączyć w każdym momencie, wystarczy wysłać swoje zgłoszenie na adres mailowy: samalai@larpownia.pl. Zasady tworzenia postaci są opisane tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *