Podtytuł:
Kraków to przeklęte miasto, gdzie nawet Rodzina błądzi w mroku tajemnic i rzeczy niezwykłych. Stare ulice wydają się tętnić własnym życiem, zupełnie jakby posiadały duszę. To miasto kontrastów. Puby i akademiki pełne młodych ludzi, czczących nowoczesne wartości a potem ginących w wyścigu szczurów. Obok nich żyje starzejące się konserwatywne pokolenie, nie rozumiejące pośpiechu i zawsze znajdujące czas na herbatę. Pogańskie rytuały na kopcu Kraka obok pełnych wiernych kościołów katolickich. Wyludniony z Żydowskiej społeczności Kazimierz. Kraków ? Miasto Umarłych Królów. Czy jesteś gotów doświadczyć tutaj swojego Requiem?
Autor: Michał „Samalai” Ladra, Agnieszka Pokrzywka
Gdzie: Krakowski Kazimierz – miejsce zbiórki, oberża „Pod Pijanym Elfem”
Kiedy: 22 września (sobota), 20:00
Realia: Wampir: Requiem, Kraków
Klimat: Tajemnice
Zapisy: krakowbynight@larpownia.pl
Facebook: odwiedź wydarzenie
Strona projektu: odwiedź
Kiedy zapadnie zmierzch
Cienie otoczą cię ze wszystkich stron
Wtedy nadejdzie strach
On nie odstąpi cię nawet na krok
Kiedy zabraknie mnie
Zawsze pamiętaj, że życie to dar
Nigdy nie poddaj się
Kiedy prawdziwy przywita cię świat
– Hunter – „Labirynt Fauna”
Zapowiedź:
Kraków się zmienił. Ostatnie miesiące potęgowały wrażenie, że wraz z zapadnięciem zmroku wychodzenie na ulice to bardzo zły pomysł. Ktoś okrył płaszczem mroku ulice dawnej stolicy. Miasto pustoszało – marazm i depresja była wyczuwalna niemal nosem. Zupełnie, jakby coś pożarło radość z samego obcowania z życiem, coś całkowicie niewidocznego dla oka. Obojętność na zbrodnie i krzywdy była już codziennością, zupełnie jakby nikt nie zauważał cierni i ciemności. Wśród mgieł jednak jarzyła się jedna świeca.
Kazimierz. To tutaj wciąż leje się alkohol, tutaj tańczy się i zaznaje ulotnych przyjemności życia. Zupełnie, jakby przebywający w dzielnicy nie zauważali ciemności, która próbowała wtargnąć na ulicę niemal z każdej ze stron. To tutaj też załatwia się wciąż interesy i ważne sprawy, zupełnie, jakby to tutaj znajdowała się energia potrzebna, aby rozruszać maszynę stagnacji.
Maszyna jest jednak pokryta lepkimi, szarymi pajęczynami, które wydają się z każdą chwilą spowalniać obroty starych, zębatych kół. Sen o tym, jak mechanizm nieruchomieje, ostatnio wydaje się być poranną mantrą w głowach licznych osób, niezdolnych właściwie go zinterpretować. Nieświadomych tego, że sami bogowie tych ziem upominają się, aby śmiertelni ich usłyszeli. Szczególnie, że mieszkańcy Kazimierza coraz częściej skarżą się na to, iż widuje się coraz częściej niepokojące, wielkie, obślizgłe pająki.
Między obrzędami Jesiennego Strzyboga oraz Świętem Plonów miała być ta szczególna noc, kiedy kraina duchów ożyje na nowo – a wraz z nim świat śmiertelnych. Czy przebywający tej nocy na Kazimierzu wtajemniczeni wykorzystają ją, aby ożywić miasto, czy wręcz przeciwnie – na nowo je utopić w balii pełnej cieni?
Kraków to stare miasto. Ma więcej tajemnic, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Legendy, mity i opowieści które krążą o różnych miejscach czy zjawiskach wydają się tylko wierzchołkiem góry lodowej – o niektórych rzeczach już się nie pamięta, próżno też szukać tych informacji w starych archiwach. Są to sekrety, które warto odkryć.
Uwagi i logistyka:
Przede wszystkim, gra będzie toczyła się na znacznie większej przestrzeni, w której skład będą wchodziły miejsca takie jak puby, parki oraz zaułki miasta. Będzie to osobna historia, tylko powiązana z główną fabułą Hejnału Nocy, która jednak otworzy fabułę dramy na nowe możliwości – wasze decyzje bowiem będą mogły zmienić oblicze miasta, które przemierzacie wśród ciemności nocy. Gracze będą podzieleni na grupy, których łączyć będą wspólne interesy, co będzie elementem przypominającym gry miejskie.
Większość graczy będzie mogła wcielić się w swoje postacie z dramy. Część z Was zostanie też poproszona, aby odegrać role bardziej przypominające bohaterów niezależnych.
Niemniej, planujemy dużo nowych postaci do wyboru dla osób, które nie grały jeszcze w Hejnał Nocy oraz nie znają zbyt dobrze historii, którą opowiadaliśmy przez ostatnie dwa lata. Będą mogli w ten sposób stać się znaczącymi postaciami naszej opowieści bez potrzeby zaznajamiania się ze wcześniejszymi wydarzeniami, które były elementami naszej dramy. Postacie takie będą rozdawane na prv, gdyż chcemy zachować jak najwięcej tajemnic przed rozpoczęciem gry.
Do zobaczenia!